يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه، محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی در گفت و گویی صمیمی پاسخگوی سوالات خبرنگار دیباچه شد که در ادامه می‌خوانید: 

رابطه بین سینما و ورزش  را در سال‌های اخیر چگونه می‌بینید؟  

سینما و ورزش دو صنعت مطرح مملکت هستند و مردم به این دومقوله توجه و علاقه خاصی دارند، از طرفی   معتقد هستم ورود ورزشکاران به سینما و بالعکس، که درسالهای اخیر افزایش چشمگیری هم داشته ، حرکتی مناسب و منسجمی است که مردم هم  به آن احترام میگذارند و با آن ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

پسر آقا تختی در کتابش یک ورق چاپ کرده که پدرش خودش را کشته؛ برای ما هیچ فرقی نمیکند که تختی راکشتند، یا  آقا تختی خودش را کشته!|مردم الان ناراحت اند!

اخیرا فیلمی با موضوع تختی ساخته شد چقدر به واقعیت نزدیک بود؟

ما در ۴۲سال پیش، اوایل انقلاب یا  شاید 6 ماه قبل از انقلاب کسانی که تندرو بودند میگفتند آقای تختی را شاه کشته و میخواستند آن را به منصه ظهور بگذارند. الان بعد از ۴۲سال وزارت ارشادما  فیلمنامه ای تصویب میکند که آقا تختی خودش را کشته، گرچه برای ما اصلا هیچ فرقی نمیکند که تختی راکشتند، یا  آقا تختی خودش را کشته . پهلوان تختی به خاطر این ماندگار ماند که در درجه اول مَرد بود و هیچ وقت از یاد ها نمیرود چراکه پهلوان خوبی بوده و قبل از اینکه پهلوان باشد، قهرمان بلند آوازه در کنارمردم بوده و تاکنون درمیان مردم محبوب باقی مانده است.اما واقعیت این است که پسر آقا تختی در کتابش یک ورق چاپ کرده که پدرش خودش را کشته و همه رفقا و همکلاسی هایش این  حرفها را می زدند و همانطور که قبلا هم گفتم ، برای ما هیچ فرقی نمی کند.

پسر آقا تختی در کتابش یک ورق چاپ کرده که پدرش خودش را کشته؛ برای ما هیچ فرقی نمیکند که تختی راکشتند، یا  آقا تختی خودش را کشته!|مردم الان ناراحت اند!

رابطه شما با فضای مجازی چگونه است و بیشتر از کدام شبکه مجازی استفاده میکنید؟

من هیچ رابطه‌ای با فضای مجازی ندارم و بعد از این همه کارو تلاش، دوست ندارم آرامشم از بین برود و  علاقه‌ای هم به فالوور و این چیزا ندارم و دنبال این فضا‌ها نیستم چراکه بعد از این همه کارو تلاش و ۲۷ سال مدیریت هم اکنون احتیاج به آرامش دارم؛ خوشبختانه من به لطف خدا هم اکنون در برخی ارگان ها از جمله کودکان بی سرپرست، بیماری‌های نادر و صعب العلاج، به عنوان سفیر حضور دارم و کاملا من را غرق در محبت مردم کرده و این برای من بسیار خوشایند بوده که در این چنین فضا‌هایی حضور دارم به همین دلیل در هیچ یک از شبکه‌های مجازی نیستم چراکه حضور در چنین فضا‌هایی باعث شده کمتر به آن آرامشی که میخواهم  برسم.

دغدغه شما در این روز‌های سخت چیست؟

  مشکلات مردم همگانی شده و منِ کمترین پشت سر مردم هستم و هر وقت مردم ناراحت هستند مثل  الان، من هم در کنارشون هستم؛ به من گفتند واکسن کرونا بزنم منم گفتم تا همه مردم واکسن نزنند من هم نمیزنم.

 

شما از دوستداران و علاقه‌مندان ابا عبدالله الحسین (  ع )  هستید و میتوانید از طریق ویزای سیاسی به کشور عراق ورود پیدا کنید چرا تا الان این کار را انجام ندادید؟

راجب امام حسین ( ع )  فرمودین؛ من همه زندگی ام صدقه امام حسین ع بوده و هست و سعی میکنم هر کاری که میکنم یک رد پایی ازاسم اقا امیرالمومنین و اقا امام حسین ( ع ) باشد، افتخار میکنم دنباله رو آن‌ها هستم و آرزومندم با نابودی کرونا، راه کربلا برای همگان باز شود و من هم در کنار مردم به این سفر معنوی بروم.

برای امسال نمیخواهید  در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوید؟

مساله ریاست جمهوری من خود را در آن اندازه‌ها نمیدانم و هر انسانی بایستی اندازه و حدود خودش را حفظ کند.

من در ورزش میتوانستم کاری کنم که کردم، ازمن سنی گذشته،شاید به درد هیچ کاری نخورم، بعدشما به من میگویید دنبال ریاست جمهوری می خواهی بروی ؟ آن هم رئیس جمهوری  که  باید صبح، ظهرو شب برای ۸۰ میلیون ایرانی فکر کند  و برای مردم اش و در عرصه های بین المللی  بهترین باشد .  توصیه ام این است که کسانی وارد این عرصه شوند که کاربلد هستند و  مدیرو مدبر باشند ؛عاشق این مملکت و بدور ازتوهین، تهمت، ریا و دروغ باشند،  هر زمان که این امر به وقوع پیوست ما مدینه فاضله‌ای میسازیم و من و امثال من، سینه زنان دنبال آن‌هایی که امام حسینی هستند در مملکت هستند و میتوانند  سیاست مدار خوبی باشند اگردیانت خودشونو حفظ کنند ما هم در کنارشان هستیم.

گفت و گو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳